Luxus 14/4

asså sorry för sääämst update, men har helt enkelt inte haft tid och lust till att blogga. Men kände att de kanske var dags med ett litet tråkigt inlägg :)

Hoppträning idag då. Det gick super!!! När jag red fram så var han lite stel och så men efter vääldigt kort tid så mjuknade han upp och blev som en gud. Jätte mjuk i munnen oså vidare..

Vi började med att hoppa ett hinder på en volt med en galopp-bom innan och en efter. I höger varv gick det jätte bra, han landade i rätt galopp och var fin och mjuk. Däremot gick det inte lika bra i vänster varv, han landade inte i rätt galopp (vilket han har svårt för i vänstergalopp) och det kändes typ klumpigt och dant, men fick massa tips av tränaren så efter ett tag började han landa i rätt galopp och då kändes det mycket bättre! duuktig häst :)

Hoppade sedan en kort bana, gick jätte bra och johan (tränaren) höjde upp ganska mycket, och asså han hoppade så j*vla fint med myyycket rygg osv, han hoppade mig nästan ur sadeln haha:)

min ponny är verkligen vääärldens bästa!!!! <3

På söndag är det tävling i söderköping, ska bara hoppa LC - LB, LB:n är mountain horse cup :) stilbedömning.
Inez följer även med och tar kort med sin systemkamera, tävlingen är ute, weeeeeeeeeeei! :)




Kommentarer

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0