Luxus 22/3

Red i paddocken.
Jag satsade på att ha så stilla och mjuk hand som möjligt.
Eftersom det var så blåsigt så tog jag på honom luvan för säkerhetsskull, det hjälper faktiskt.
Han var lite tittig i början men vande sig fort och sen var det inget mer med det.
Först var han lite tung i tygeln som han är ibland. Men till sist mjuknade han upp och blev jätte bra.
Han var jätte följsam och sammarbetsvillig idag. Så det gick super! Red ganska hårt i ca en timme.
Jobbade även mycket med volter och tempoväxlingar, mycket i kort trav/galopp.
I slutet var han jätte fin och mjuk så då lät jag honom galoppera ut lite och jobbade i en ganska låg form i båda varven.
Jag älskar såna här dagar. När man känner att man verkligen har jobbat så att hästen blir jätte fin i slutet. Då känner man sig så duktig och så känner man sig inte osams med hästen på något sätt. Utan det känns som att hästen vet precis vad man ska göra och det känns som att han tänker precis likadant hur jag vill att han ska göra osv. Det här gjorde verkligen min dag!

Synd bara att ingen kunde ta kort idag. :(







Kommentarer
Postat av: kim

gud så söta ni är! Fresten filmen när ni snabbmockar... jag skrattar ihjäl mig! gulliga ni är haha

2011-03-23 @ 12:24:29

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0