Luxus 30/3

Red ut med Emelie och hennes fina ponny Corall :) Från början var det inte tänkt att vi skulle rida så länge, haha det var ju så länge det höll :) Men det var så mysigt väder så vi kunde inte stå emot att rida ganska långt.
I början gick det jätte bra, ända tills vi skulle rida in i ko hagen. Alltså det var inga kor i hagen, men jag vet inte om han kom ihåg att han blev jagad av korna där sist eller nåt, för han skulle absolut inte gå in.
Efter några nerbackningar i diket och ''vända och skena tillbaka några steg'' så gick han till slut in. Där travade vi lite och så. Sedan vände vi och sen när vi trava i en uppförsbacke så slog det honom att han helt plötsligt skulle galoppera i 180km/h och sparka bakut till månen några gånger. Haha man kände att han var inte ett dugg rädd för han liksom skena inte, utan bara sprang väldigt snabbt, och Emelies rädda häst vart inte ens rädd för nåt så vet inte riktigt vad han höll på med .. :) Jag var riktigt nära på att flyga av där kan jag säga..
Som grädden på moset så stod det ju självklart tre rådjur på ett fält bredvid vägen, han tittade lite på dom men som tur var så hände inget, men han kändes som en tickande bomb som snart skulle explodera typ :)
Sen typ hoppade han och backa ner i diken några gånger till. Sen när vi skulle gå över vägen vid huset, tror ni inte att en baksko var jätte lös då eller ? Jag hoppade av och ledde in honom och när vi skulle ta av den så låg den typ framför hovet, så han hade ganska ont, stackarn :( Men vi fick bort den och om vi har tur så kommer hovslagaren imorn men jag kan nog inte träna :( Red ut i ca 1.30 min.

Haha detta var min turdag... NOT!


Kommentarer
Postat av: emeliepemelie

haha, vilken dag asåå! haham Corall är fin, och rädd, JA ;)

2011-04-01 @ 13:47:08

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0