Brunette 14/4*

Åkte till Vreta och tränade banhoppning, typ pay and learn. På framridningen galopperade jag fram henne ordentligt, men hon envisades ändå med att stanna och vägra gå! Men tillslut gick det bra. Faan vad vi måste konditionsträna säger jag bara! Hon måste även börja lyda mina hjälper bättre.

Jag hoppade fram på krysset, hon klippte det lätt som en plätt så vi gick direkt på räcket. Jag minns inte men jag tror jag kom 2 gånger. 1 gång på 60 och 1 gång på 90. Efter det hoppade jag oxern, den låg på ca 70cm. Hon klippte den snyggt och sedan höjde vi till 90. Där kom hon galet ett språng och hoppade för nära så jag tog det en gång till. Försäkte bara hålla om och driva framåt det sista biten. Jag fattade inte varför hon stannade!? Jag tog det igen och då hoppade hon jättefint. Men hon var svettig och trött så det var väl därför. Solen lyste rätt in i paddocken.

När vi kom in på banan kändes hon piggare. Det var svalare där inne och ingen sol som lyste in. Det var hinder nummer 1-9. På första hoppa hon jättefint. Resten av banan tappade jag takten och rytmen så vi kom fel på många hinder, väldigt näta, men inte för farligt nära. Det var som en träning på 15 minuter kan man säga. Jag skulle hoppa om 3 och 4 som var på en båge på långsidan(Ni kommer fatta när ni ser filmen) och kombination 5a och 5b som låg på långsidan. Hade jättefin galopp och rytm nu så det var inga  problem. kom kanske liiiite för nära på 3an men sedan var det inga problem och resten flöt på bra utan att jag kom fel på hindrerna.

Jag är väldigt nöjd äver ritten idag. Stolt över både Bruttan och mig. Brunette för att hon kämpade och kom rätt och höll en fin och jämn galopp. Och mig för att jag inte halvstod upp utan satt ner.



Kommentarer

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0