Luxus 4/4

Förlåt för säääääääämst update för från min sida, men jag har vart och firat mormor i helgen som bor i Kungshamn på västkusten, och så har jag pluggat massor oså. Men idag red jag iaf på ridbanan.

Han var jätte mjuk enda från början och jätte fin, lyssnade på hjälperna jätte bra och så.
Jag red lite markarbete idag, med travbommar med en upphöjd bom i mitten och sen galopperade jag över ett ''sockerbits hinder'' haha på en volt och sen red jag lite som på en 8a och bytte varv över ''hindret''. I början fattade han inte att han skulle byta varv, eller jag är dålig på att visa honom det i tid men han fattade ganska snabbt och då gick det bra.


Sedan övade jag också på att komma i galopp och vända upp i mitten av kortsidan och galoppera halva ridbanan och göra halt på mitten av ridbanan ( vid X ) och sedan fatta galopp igen och rida åt olika håll varje gång. I början gick det inte alls bra och han var som en spagetti och gick inte alls på ett rakt spår som det var meningen att jag skulle träna på. Och så ville han gärna ta några travsteg innan han började galoppera och ibland börja backa när jag gjorde halt men allt eftersom så gick det bättre och bättre och tillslut gick det jätte bra så då slutade jag med den övningen. Sedan galopperade jag av i lätt sits och lät han galoppera fram i en låg form. I slutet var han jäääätte mjuk i munnen och så :) duktig hest. Red i lite mer i 1h då jag skrittade av längs hagarna :)


bilden är inte från idag


Kommentarer

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0