Dag 1 - Presentera mig och min häst

Emilia Stern
Jag har tyckt om hästar så länge jag minns, min storasyster hade C & D-ponnysar som jag brukade skritta på ibland eller så, annars var jag mest bara med i stallet.
Sen när jag var runt 6-7 år så började jag på Ånestad ridskola, gick där nåt år och sen fick jag en egen b-ponny.
Det var en tjock skimmel som heter Tösen :)
Eftersom det enda hon kunde var att skritta, möjligtvis trava och gallopera efter 10000 års bankande&smackande så tröttnade jag ganska snabbt. Efter 1 och ett halvt år så sålde jag henne och köpte Bullen.
Min lilla älskling, jag blev kär direkt och jag lärde mig allt på honom.
Han tog mig från små clear rounder på 50cm till LB+5 på knappt ett år.
Efter två år så började jag bli för lång och kunde inte tävla han längre så då sålde vi han till en tjej i valdermarsvik som är jätte duktig och Bullen har det super! :)
Då köpte jag Luxus för lite mer än 1 år sedan:)
Jag bor på en gård ca 10 min utanför stan och vi har eget stall.
I stallet har vi fyra katter.
Sedan har vi en hund, en dvärgschnauzer :) Zappa heter han.
Jag bor med mamma, pappa, två storasystrar, en storebror och en lillebror, haha så vi är rätt många;)
Jag gillar att rida, tävla, vara med kompisar bland annat inez :)



Luxus
Luxus är en maxad c-ponny som jag köpte i början av januari 2010.
Han är väldigt snäll och väluppfostrad, hittar nästan aldrig på bus :)
Tidigare har han vinster och placeringar i LA men starat MsvB som ni vet,
men har endast startat LB+5 med mig:)
Målet för oss i sommar är väl att starta regional LA.
Dressyr har vi inte startat än och jag får se om det blir något av det i sommar.
Annars går han ganska fint i dressyren med förutom att han är ju ganska lång i kroppen, så det är väldigt svårt att korta upp honom då han går och hänger sig i tyglarna osv. Men vi jobbar på att han ska ''bära upp sig'' lite mer :)










Kommentarer
Postat av: Kim

Vilken fin blogg ni har! Ni är så söta, skicka gärna bilder på er till min mejl om du har tid någon dag! :) Ha det bra och massa lycka till! Kram Kim

2011-02-06 @ 19:36:43

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0