Dag 1 - Presentera mig och min häst

Inez Öhrman
Jag heter Inez Öhrman, är 13 år och bor i Linghem, en dryg mil från Linköping. Jag går på Linghemsskolan där jag har på hästintresserade och ohästintresserade kompisar som jag umgås med. Bl a Emilia. Jag började få en passion för hästar när jag var ca 4-5 år, och fick rida pappas kompis häst ibland. Asså typ skritta med ledare. Jag var himla imponerad när kompisens dotter kunde trava. Jag började i Norsholm när jag var 7 år, alltså har jag levt och ridit med hästar nästan halva livet i höst. Jag fick en liten favoritponny, Candy. En matglad B-ponny. Jag bytte favorithästar osånt ibland men stannade på Candy. Efter ca 2 ½ år fick jag börja i Ånestad. Jag fick direkt en favoritponny, som jag red första gången. Öknehults Havanna, en liten C-ponny som inte skumpade något i traven men var sjukt sur i spiltan. Lilla Havanna. Saknar henne så himla mycket<3



Jag bytte även här favorithästar/ponnyer. Bl a Frallan, Ringo, Cherry, Loppan, Tequila m. fl. Frallan ville jag bli skötare på men jag blev skötare på Ringo. Han var min kärlek i 1 år. Sedan slutade jag även i Ånestad för att ha min foderponny på "heltid". Sörgårns Adora hette ponnyn, och var en C-ponny född 1991. Jag hade Addis i 1 år och 18 dagar Jag träffar henne ofta nu då jag tränar med hon som har Addis på foder nu. 7 April 2010 fick jag Brunette :)

Jag är en social och glad person. Kämpar in i det sista och har ganska lite tålamod.Jag gillar att vara med kompisar, hoppa, blogga, fotografera, redigera m.m.


Jag på GBG HS 2010 xd

Brunette

Jag har ju en ponny också, som heter Brunette. Hon är efter Vernon's Peeping Tom och undan Peggy. Hon är 1999 i Småland och är tävlad upp till LA med föregående ryttare. Tanken är att jag ska tävla henne upp till MSVA, gärna SM för mig ;) Bruttan, som hon kallas, är urgullig, galen och vill gärna bestämma. Det funkar ibland, alltså detdär med att bestämma.. Hmm.. Lite smått störd. Saktar av när hon inte pallar och TOTALVÄGRAR att gå framåt. Det är skirpinsamt på tävlingar när alla galopperar förbi mig i ökad galopp och jag kämpar för att bibehålla trav i ca 0.54 km/h. Hon går då varken fram för skänkel, röst eller spö och det ser fett fult ut eftersom hon galopperar som en kossa och sedan bryter av och jag flyger för jag inte är beredd. Det är även ett stopp för framridningen eftersom jag inte kan värma ordentligt..

Men annars är hon ganska mysig :)<3 Hon är ju brun, om ni inte ser det..


 


Kommentarer

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0