Dag 2 – Det bästa/sämsta med min häst

Kom på att jag hade glömt dethär men får väl börja igen :)

Det bästa med Luxus är att han är världens goaste ponny, han är jätte snäll, vill aldrig någon människa något dumt och så. Och att han är så rolig att rida:) Han blir nästan aldrig rädd för något när jag rider ut eller för några hinder.
Och så älskar jag att han alltid ställer upp i hoppningen, stannar inte om man kommer minsta lilla fel eller något.
Älskar min lille gosponny ! <3

Det sämsta med Luxus är att han inte tycker det är så kul att jobba hårt i dressyren och så, han kommer nästan alltid på sätt att komma undan och slippa jobba haha. T ex så kan han göra allt överdrivet mycket, så om jag vill flytta honom lite för skänkeln så flyger han åt sidan, om jag vill öka traven tex så börjar han gallopera eller saktar av till skritt om jag ska korta. Ni kanske tänker att han kanske är jätte känslig men tro mig, så känslig är han inte. :) Eller så ignorerar han mig bara haha.

Om jag kommer ihåg ska jag ta med kameran ut till stallet imorn så kan jag fota lite:)


Kommentarer

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0