Luxus 8/2

hellu

Idag åkte vi till ridhuset igen eftersom det är omöjligt att ens skritta i paddocken.
Jobbar fortfarande på att han inte ska hänga sig i tygeln och bara slippa allt jobb, och det går bara bättre och bättre!
Först i början så var han väldigt stel och la all tyngd i tyglarna. Men jag bara började ställa genom honom i båda varven och om han hängde sig för mycket i tygeln så gick jag på mycket med skänklarna och lossa på tygeln lite så att han vakna upp. Fortsatte så och det gick jätte bra tills vi börja gallopera då han inte ville alls men efter ett tag gav han upp och förstod att det var enklare att göra som jag ville så i slutet gick han jätte fint!
Det är väl bara att fortsätta såhär ett tag så blir det nog bra sen. :)

Sedan undrar jag vad ni vill läsa om?
Kommentera om vad ni tycker! :)



söta luxus från en tävling i somras :)


Kommentarer

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0