Foder/Förvaring

Förvaring:
Fodrets förvaring är exremt viktigt. Jag har tunnor till mitt kraftfoder, jag låter ALDRIG fodret stå öppet i påsen om tex. en häst kommer lös eller om en råtta/mus hoppar i. Så förvara fodret i tunnor, gärna med någon typ av hasp eller något liknande på. Också om tunnan skulle välta så ramlar det inte ut lika mycket än om det skulle varit i påsen. Tunnor finns att köpa i nästan alla hästaffärer.

Foderstat:
Om du har en medryttare, skötare eller något liknande är det bra att ha en foderstat. Det ska hänga/stå på ett bra ställe där den som gör fodret kan se den. Släng/Lägg undan gamla foderstat så man inte tar fel. Jag gör mina foderstater själv på datorn och plastar in dom själv :)

Min förvaring




Kommentarer

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0