Het på gröten lilla fröken 9/3

Red i sommarhagen 40-45 min.

Först jobbade jag henne lite i skritt och fattade sedan direkt galopp(övning jag fått av Maja) och galopperade 2,5 min i varje varv. Det gick bra men hon var lite seg. Efter det fick hon skritta i 5 min. Sen försökte jag göra tempoväxlingar från galopp till trav, men det är så svårt att sitta ner i sadeln så det gick inte så bra x)

Så jag körde tempoväxlingar mellan halt, skritt, trav och galopp. Efter ca 15 min  vart hon jättepigg och lyssnade jättebra på hjälperna. Dock mindre på bromsen, men det är sånt man får ta x)

Sen var det bilar som var tvugna att gasa på och skrämma min lilla ponny. Jag såg till och med en som tittade ut och bakåt, log och försökte dra på för att skrämma Bruttan. HAHA där fick han för hon vart inte det minsta rädd :) Och HAHA för att ni är dumma i huvudet som jag jävlas och tuta, dra på och sånt. Asså skärp er! Är ni 5 år eller??












Kommentarer

Hej! Vad kul att du kommenterar :) Förresten, jag tror faktiskt inte att dina föräldrar döpte dig till "anonym" så skriv gärna vad du heter!
Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0